In plina pandemie, problema de siguranta pentru restaurante nu este sala de mese. Este bucataria. Daca mergi in locurile unde s-au deschis terasele, vei vedea probabil oameni care stau la doi metri unul de celalalt, vorbesc si rad. Barmanii poarta masca, in stil corona-casual, precum un accesoriu vestimentar in trend. Cu totii dorim sa vorbim cu cei din jurul nostru, sa ne scoatem masca si sa bem ceva la o terasa. Cu toti dorim sa ne prefacem ca totul s-a intors la normal.
Pe masura ce clientii se intorc sa manance la terasele restaurantelor, cea mai mare parte a discutiilor publice despre siguranta se concentreaza pe partea din fata – unde stau clientii. Unele restaurante amenajeaza sali de mese ingenioase, astfel incat sa incapa un numar cat mai mare de clienti respectand regulile impuse, pentru ca, sa fim seriosi, restaurantele abia supravietuiesc pandemiei.Dar in partea din spate, partea pe care majoritatea clientilor nu o vad niciodata, are loc o scena foarte diferita.
In spate exista bucatarii haotice, supraaglomerate, slab ventilate, unde toata lumea striga, toata lumea atinge mai multe suprafete si nimeni nu are timp pentru masuri de siguranta.Angajatii ating mancarea si sunt in contact strans, neexistand nicio distantare sociala. De aceea, multi proprietari isi reconfigureaza complet restaurantul, inclusiv bucataria, pentru a pastra in siguranta atat partea din fata, cat si pe cea din spate.
Chiar si atunci cand masurile de siguranta sunt lege, asta nu inseamna ca sunt intotdeauna respectate atunci cand bucataria este slab dotata.Igiena trebuie respectata minutios in orice parte a restaurantului si, pentru o functionare cat mai buna, chiar si aparatura trebuie schimbata.De exemplu, un element aparent banal precum hota, poate avea un rol cat se poate de important intr-o bucatarie care lupta cu virusul.
O bucatarie de restaurant are nevoie de hote profesionale, care sa asigure o evacuare masiva a grasimilor, fumului, toxinelor si mirosurilor. Aerul dintr-o bucatarie trebuie sa fie curat si respirabil pentru angajatii care si asa trebuie sa poarte masti de protectie care le pot ingreuna activitatea. Fumul si celelalte elemente contaminante trebuie evacuate, dupa ce trec prin hota, printr-un burlan de inox, de cea mai buna calitate. Hotele si burlanele trebuie periodic curatate, pentru a impiedica evacuarea inversa a fumului si toxinelor.
In plus, pentru o bucatarie sigura, proprietarii de restaurante trebuie sa instruiasca angajatii trebuie sa se spele pe maini inainte de a reveni la munca si a atinge alimentele. De asemenea, angajatii ar trebui sa foloseasca bai separate si chiuvete separate fata de clientii localului.Exista o presiune incredibila asupra restaurantelor pentru a stabiliza afacerile asa cum au fost odinioara. Chiar si servitul mesei in aer liber, care se presupune a fi o solutie sigura de vara, prezinta riscuri. Din pacate, combinatia de noi proceduri de operare si reducerea personalului din cauza pandemiei a incetinit mult serviciul.
De aceea, patronii nu isi permit sa piarda angajati. Astfel, este recomandat sa se ia mereu temepratura bucatarilor, barmanilor si oricarui angajat. In cazul in care un angajat este bolnav, acesta trebuie sa stea acasa. De aceea, preventia este cea mai buna. Reguli stricte de igiena si solutii de spalare si dezinfecatre de calitate, precum si ustensile de top precum hotele profesionale sunt cateva din lucrurile pe care orice proprietar de restaurant ar trebui sa le aplice.
Pentru a raspunde cererii in conditii de siguranta, proprietarii de restaurante trebuie sa ofere noi moduri creative de a aduce mancare clientilor lor. In plus, clientii nu vor fi in siguranta pana cand toti cei din restaurant nu sunt in siguranta. Cu totii va trebui sa invatam sa ne descurcam altfel.