Promovarea pe Facebook si Instagram in situatii de criza [pentru afaceri online si offline]

In contextul in care toata atentia se muta spre segmentul online, afacerea ta trebuie sa fie pregatita.Anul 2020 ne-a aratat ca online-ul chiar este viitorul. Si prezentul. Si ca este momentul perfect sa iti muti business-ul in online daca inca ai o afacere offline, sau o combinatie de afacere online + shop local.In conditii de criza si nu numai, Social Media este locul unde tu, ca afacere/ business/ antreprenor, te intalnesti cu clientii tai activi/ potentialii clienti/ utilizatorii de internet.

In comparatie cu mediul offline, unde business-ul se intalneste si comunica cu clientii doar intr-un anumit moment, in mediul online comunicarea este mai rapida, mai usoara, mai prezenta.Am pregatit acest articol cu gandul la cel putin 3 scenarii cand promovarea pe Facebook si Instagram intervin in viata brandurilor si a clientilor. Iar acum cel mai mult ne gandim la afacerile traditionale, clasice, de strada.Asa ca, 2020 este momentul perfect pentru ca afacerea ta sa fie prezenta in online, fie sub forma de magazin online, fie doar sub forma de conturi pe retelele de socializare.

Hai sa vedem cele 3 scenarii!

Scenariul #1 – Cand afacerea ta este deja prezenta in mediul online

Atunci cand ai un magazin online, clientii tai te gasesc mult mai usor cand vor sa comande de acasa sau de la birou.In situatiile de criza, acestia vor apela mai mult la magazinul tau online, dar si la metodele de comunicare din Social Media.Indiferent pe ce retele de socializare esti activ, este importanta mentinerea comunicarii cu comunitatea care s-a creat in jurul brandului tau.

Cel mai important pentru urmaritorii, fanii si clientii tai, este sa ii asiguri ca inca le poti pune la dispozitie produsele preferate.Asigura-i ca echipa ta este prezenta la birou, in depozit, in magazinul fizic – daca este posibil. Posteaza poze cu marfa, cu colegii care pregatesc colete si cu orice iti poate creste nivelul de incredere in ochii urmaritorilor tai.

De asemenea, arata-le ca iti pasa de nevoile lor. Pune intrebari despre produsele cu cea mai mare cautare. Propune-le oferte in momente dificile si recompenseaza-i pentru timpul si banii lor.Daca afacerea ta nu e doar tu, ci in spate exista o intreaga echipa, scoate-i in fata si castiga credibilitate prin factorul uman.

Scenariul #2 – Cand nu esti online si urmeaza sa iti lansezi afacerea in mediul virtual

 

Cei mai multi oameni de afaceri omit sa isi contureze brandul in mediul online, inainte de lansarea oficiala a magazinului online. Nu stim de unde vine aceasta frica, neatentie sau nepasare.Insa, daca te regasesti in acest scenariu, afla ca social media poate sa fie rampa de lansare pentru afacerea ta.In momentul in care ai decis ca vrei sa fii in online, e musai sa ai o pagina si un cont business de Facebook si Instagram. Indiferent ca vorbim de situatii normale sau de situatii de criza.

 

Singura diferenta este ca in situatiile de criza presiunea te supune vitezei si astfel, lansarea va fi gata si mai repede.Pregateste-ti terenul in social media. Incepe sa iti construiesti o comunitate si poti cere diferite sfaturi si idei despre produsele pe care urmeaza sa se lansezi.Poti sa oferi si discounturi pentru primele comenzi, dar si mici cadouri. Tine minte: in social media iti poti lansa afacerea online si poti mentine o imagine reala, dar si o comunicare directa cu publicul tau tinta!

Scenariul #3 – Cand ai o afacere offline si vinzi produsele tale exclusiv in locatia fizica

Ai o afacere offline? Un magazin de colt, o cafenea in centrul vechi al orasului, o patiserie pe bulevardul principal sau poate un restaurant cu cine stie ce specific si traversezi o situatie critica? Solutia este sa fii prezent in social media.

Cum si de ce? Este foarte simplu!

Sa zicem ca vizitatorii si clientii afacerii tale nu mai pot sa vina sa cumpere in mod fizic produsele tale. Dar, in conditiile in care acestia isi doresc in continuare produsele si tu nu le oferi o solutie prin care ei sa cumpere produsele tale, vor merge la competitie.

Primul pas este sa iti creezi o pagina de Facebook si un cont de Instagram – acestea sunt cele mai utilizate retele de socializare in Romania si primele locuri unde clientii tai te cauta.

Asadar, atunci cand intampini o situatie de criza, ia in calcul toate posibilitatile si modalitatile prin care clientii tai pot ajunge la produsele tale.Ofera-le livrare gratuita, preia comenzile in sistem online (Facebook sau Instagram) sau pregateste-ti un magazin online  – chiar si daca vinzi produse perisabile.Ia legatura cu prestatorii de servicii de curierat si livrare si incheie contracte care te vor ajuta sa iti cresti afacerea si dupa ce iesi din situatia de criza.

Situatiile de criza te imping sa iesi din zona de confort si sa pui in aplicare planurile pe care le aveai de multa vreme scrise intr-o agenda. Acum este perioada propice pentru ca businessul tau sa fie prezent in mediul online.Alege sa iti creezi un magazin online si sa iti faci simtita prezenta in mediul online prin promovarea pe Facebook si Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *