Hrana naturala: alimente sanatoase!

Desi domeniul medicinei continua sa avanseze si sa se dezvolte in multe feluri, nutritionistii si expertii in sanatate continua sa laude beneficiile anumitor alimente. De fapt, s-a aratat ca mancatul sanatos reduce riscul de obezitate, boli cardiovasculare si chiar anumite tipuri de cancer.

Cu toate acestea, intelegerea alimentelor care se mananca pentru beneficii specifice poate fi uneori dificila, motiv pentru care am efectuat o lista cu primele alimente sanatoase.

Alimente sanatoase populare:

Migdale:

Migdalele sunt o sursa bogata de vitamina E, cupru, magneziu, proteine ​​de buna calitate si acizi grasi nesaturati sanatosi. Studiile au aratat ca migdalele pot ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, reduc riscul de cancer si contribuie la prelungirea vietii.

Mere:

Merele sunt uneori numite “surse de energie” datorita profilului lor nutritional impresionant.

Merele contin aproximativ 14% din necesitatile zilnice ale vitaminei C (un puternic antioxidant natural), vitamine complexe B, fibre dietetice, fitonutrienti (care protejeaza organismul impotriva efectelor daunatoare ale radicalilor liberi) si minerale precum calciu si potasiu. Studiile au aratat ca consumul de mere poate ajuta la prevenirea dementei si la reducerea riscului de accident vascular cerebral si de diabet.

Sparanghel:

Sparanghelul este foarte bogat in fibre dietetice si contine niveluri ridicate de vitamina B6, calciu, zinc si magneziu.Beneficiile potentiale de sanatate ale sparanghelului includ: reducerea riscului de diabet, prevenirea pietrelor la rinichi si scaderea riscului de defecte ale tubului neural la copii. Sparanghelul este de asemenea, un diuretic natural, care poate ajuta la echilibrul fluidelor in organism si poate influenta tensiunea arteriala si edemul.

Banane:

Bananele sunt in mod natural fara grasimi, colesterol si sodiu si sunt foarte bogate in potasiu. Beneficiile potentiale pentru sanatate ale bananelor includ: scaderea tensiunii arteriale, reducerea riscului de aparitie a leucemiei copiilor si sustinerea sanatatii inimii.

Busuioc:

Busuiocul este bogat in vitamina A, vitamina K, vitamina C, magneziu, fier, potasiu si calciu. Studiile au aratat ca busuiocul poate reduce inflamatia si umflarea, poate preveni efectele nocive ale imbatranirii si poate fi util in tratarea artritei si bolilor inflamatorii intestinale.

Sfecla:

Sfecla rosie, a castigat in popularitate, ca fiind un nou super-aliment datorita studiilor recente sustinand ca sfecla pot imbunatati performanta atletica, pot scadea tensiunea arteriala si pot creste fluxul sanguin. Acest lucru se datoreaza, in parte, continutului sau ridicat de nitrati, care maresc oxidul de azot in organism si joaca un rol substantial in sanatatea inimii si a vaselor. Sfecla rosie este o sursa bogata de folat si mangan si contine de asemenea tiamina, riboflavina, vitamina B-6, acid pantotenic, colina, betaina, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, cupru si seleniu.

Brocoli:

Broccoli contine niveluri ridicate de fibre (atat solubile cat si insolubile) si este o sursa bogata de vitamina C. In plus, broccoli este bogat in vitamina A, fier, vitamina K, vitamine complexe B, zinc, fosfor si fitonutrienti. Studiile au descoperit ca broccoli poate ajuta la prevenirea osteoartritei, protejeaza pielea impotriva efectelor de lumina UV, inverseaza diabetul zaharat si reduce riscul de cancer de vezica urinara.

Morcovi:

Morcovii sunt o sursa excelenta de vitamina A. Acestea furnizeaza 210% din necesarul mediu al unui adult pentru aceasta zi. Beneficiile potentiale pentru sănătate ale morcovilor includ: prevenirea cancerului pulmonar, distrugerea celulelor leucemice si inhibarea progresiei acestora si contributia la restabilirea vederii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *